Prezentarea primului tren modern din Republica Moldova [+hartă cu traseul]

In Moldova, Transport feroviar by Iulian SirbuLeave a Comment

Săptămâna aceasta va intra in circulaţie primul tren modernizat din Republica Moldova, un automotor reutilat la Remar Paşcani. Acesta va circula pe ruta Bender – Chişinău – Ocniţa. Modernizarea lui a costat 2,2 milioane de euro şi este primul dintr-o serie de 14 trenuri cu care Calea Ferată din Moldova speră să-şi recâştige o parte din clienţi, izgoniţi de condiţiile proaste de călătorie  către transportatorii rutieri. Distanţa dintre Chişinău şi Ocniţa va fi străbătută în 5 ore 30 de minute, faţă de 7 ore 30 de minute în acest moment. Acest timp va scădea la 3 ore 30 de minute după efectuarea reparaţiei la linia de cale ferată.

Prezentarea trenului

Automotor modernizat la Remar Pascani

sursa foto

Automotorul are patru vagoane, unul de clasa I și celelalte de clasele II și III, având în total 267 de locuri. Dotări standard: aer condiționat, geamuri termopan, Wi-Fi, televizoare, uși automate şi un sistem de informare a călătorilor. Ultimul vagon este dotat cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, o premieră pentru Calea Ferată din Moldova.

vagon de clasa 1, tren modernizat

 sursa foto

Săptămâna trecută trenul a făcut o parte a traseului, cu aceasta ocazie fiind invitaţi şi câtiva bloggeri.

Iata ce zice Oxana, una din bloggeriţele care s-a aflat în acest tren:

Eu una m-am săturat până în gât de microbuze. Cred că e cel mai nesigur și hidos mijloc de transport care există, iar după toate accidentele care au avut loc în ultima vreme cu implicarea microbuzelor, mi-au devenit și mai antipatice. Nu mai vorbesc de șoferii și proprietarii microbuzelor, care uneori depășesc orice limită a bunului simț. Dacă îți iei bilet de la casă se uită la tine ca la un dușman al poporului. Nu o dată mi s-a reproșat că nu trebuia să iau bilet, că așa se duc banii pe vând la stat, mai bine să-i dau direct șoferului. 

Iar Dimex, alt blogger invitat, scrie că:

Un singur lucru e clar, odată cu lansarea noului tren, dacă aș avea de ales între o călătorie cu microbuzul sau cu trenul până la Ocnița voi opta pentru cea de a doua variantă.

Rămân sceptic referitor la cât timp se va mai păstra trenul în starea lui de azi, luând în calcul contingentul de călători care circulă cu trenurile suburbane, dar într-un final e un pas înainte pentru Căile Ferate din Moldova.

Harta cu traseul trenului © trans-ferro.com

Traseul Bender - Chisinau - Ocnita, pe calea ferată

Harta este modificata de mine dupa cea de aici. Linia roşie reprezintă traseul trenului modernizat, iar celelalte linii verzi reprezintă reţeaua de cale ferată. 

Încă nu am găsit o sursă sigură cu privirea la preţurile pentru o călătorie cu noul tren, însă oficialii CFM vor să păstreze preţurile mai mici decât cele practicate de transportatorii rutieri.

Nu în ultimul rând, a se observa că la un astfel de eveniment deosebit de important pentru Rep. Moldova (deşi pentru noi nu pare) au fost invitaţi şi câţiva bloggeri care au şi scris apoi despre eveniment. Fără a şti despre ce se petrecea în Moldova, sâmbătă scriam acest articol cu propuneri către CFR Călători, printre care si propunerea ca noi bloggerii să fim invitaţi la plimbări cu trenul organizate de companie. În următorul articol veţi putea citi şi răspunsul directorului CFR Călători, Ştefan Roşeanu, pe care l-am primit foarte prompt!

Iulian SirbuPrezentarea primului tren modern din Republica Moldova [+hartă cu traseul]

Leave a Comment

twelve − two =