Propuneri pentru CFR Călători

In Transport feroviar by Iulian Sirbu2 Comments

1. Tren IR Iaşi-Galaţi-Constanţa. O dată cu finalizarea electrificarii liniei 704 sezonierul de Iaşi ar putea merge spre Galaţi, apoi urmând să-şi continue drumul spre Constanţa pe ruta M700-702-M800. Acest tren ar urma să primească la Galaţi şi o grupă de vagoane suplimentară 3-4 (depinde de flux) astfel  am avea un tren 2 în 1 care să deservească nevoile mai multor călători din mai multe localităţi, oraşele Braila şi Galaţi ar avea un tren IR pe toată durata unui an (nu numai 2 luni vara). Dacă se pune problema de timp şi bani, trenul poate opri în gara Barboşi, ce apartine de Galaţi, fiind mulţi călători ce iau trenul din această staţie şi în plus un tren Regio ar putea  veni din Gara Galaţi, pentru a transborda eventuali calatori pentru acest tren.
2. Am urmarit planurile noului director al CFR Calatori, în care se precizează înfiinţarea unor trenuri navetă, care să circule des şi regulat între orasele mai apropiate, precizez ca astfel de trenuri ar fi utile şi între Brăila şi Galaţi.
3. Înfiinţarea a încă unui tren Galaţi-Braşov, care să plece din Galaţi la ora amiezei, cuplat cu un tren de Bucureşti. În staţia Ploieşti Sud grupa de Bucureşti poate fi detaşată de grupa de Braşov, precizez că această metoda se aplică la trenul IR 1731 Galaţi-Braşov, “reţeta” putând fi aplicată şi la retur!
4. La tracţiunea trenurilor de câmpie ce nu au mai mult de 6-7 vagoane s-ar putea introduce locomotive electrice de tip EC, ce au un consum şi un tonaj mai mic fata de locomotivele EA, care-s mai indicate pentru trenurile mai grele, în special cele de munte. Ştiu că CFR Călători nu prea dispune de asemenea locomotive dar poate face un schimb cu CFR Marfă care are o flotă destul de marişoară de EC-uri (unele chiar stau în conservare). La schimb s-ar putea da câteva EA-uri.
5. Un parteneriat cu Societatea Feroviară de Turism pentru promovarea unui tren de epocă.
6. Reclame pe vagoanele CFR Călători. Trenurile străbat ţara în lung şi-n lat, un bun motiv pentru o societate de a-şi face reclama pe/în vagoane.
7. Reintroducerea vagoanelor  pentru bagaje. Un tarif modic ar atrage atât călătorii cu bagaje voluminoase cât şi alte persoane ce obişnuiesc să trimită pachete prin alte mijloace să apeleze la un astfel de serviciu.
8. Tarif redus la 50% pentru biciclete, astfel cei ce adoră sportul pe două roţi ar fi încurajaţi să meargă la munte, la mare sau unde doresc ei.
9. Organizarea unei expoziţii  feroviare anuale, în care societatea să-şi prezinte noile dotări şi oferte dar şi trecutul sau construirea unui  muzeu feroviar, printr-un parteneriat public privat (in caz ca bugetul MTI nu permite o asemenea investiţie).
10. Schimbarea imaginii firmei. Se poate face prin manierarea angajatilor, curăţenie şi respect faţă de călător dar şi prin schimbarea designului exterior al locomomotivelor şi vagoanelor (mă refer la schemele de culori), astfel incât să aibă un aspect mai plăcut ochiului.
Aceste propuneri îi aparţin lui Ştefan Dache din Brăila, după ce a citit articolul meu cu sugestii pentru CFR Călători. Dacă ai propuneri pentru îmbunătăţirea serviciilor CFR Călători, le poţi trimite pe adresa de mail iulian.sirbu.ro at gmail.com 
Iulian SirbuPropuneri pentru CFR Călători

Comments

  1. Mira

    Tariful pentru biciclete este de 10 lei, cred că este bun. Unele trenuri (nu cred ca toate) au si spatii pentru biciclete.

  2. cristi radu

    As dori ca din ramnicu valcea sa avem mai multe directii. de exemplu: nu doar sibiu-valcea,valcea-craiova sau valcea-bucuresti/mangalia… sa fie mai multe: brasov ,cluj napoca,timisoara…cum era pe vremuri!

Leave a Comment

one × one =