Continuăm vacanţa, cu trenul spre Franţa!

In Concursuri, Cu trenul by Iulian Sirbu5 Comments

Prezentarea concursului Perfect Tour | Trenul spre Europa pleacă de la linia 1

Dacă tot se numeşte Vacanţa ta ideala cu trenul în Europam-am gândit să-i adaug acestei călătorii o nota personală. Avem o mulţime de motive pentru a vizita locuri îndepartate, dar cred ca niciunul nu este mai puternic ca dorinţa de a revedea oameni dragi, rude sau prieteni plecaţi în lumea largă. Şi cum noi românii avem foarte mulţi prieteni şi rude prin toate colţurile Europei, o astfel de călătorie poate fi un excelent prilej de a-i revedea!

În articolul precedent, eram pe punctul de a părăsi Capitala Bavariei, München, nu fără regret, însă am spus de la început că vom încerca să nu fim părtinitori cu oraşele vizitate. Bine, poţi fi părtinitor, însă după terminarea călătoriei, când vei hotărî că trebuie să te întorci în anumite oraşe pe care nu le-ai vazut îndeajuns. Şi vei putea face acest lucru fără prea mari bătăi de cap, pentru că Perfect Tour vinde şi bilete de tren dus-întors, nu numai pass-uri InterRail.

Vagon clasa 1 în ICE3

Vagon clasa 1 în ICE3

Spre Frankfurt. Trenul spre Frankfurt va fi unul de tip ICE (InterCity Express), vârful de lance al DB, Căile Ferate Germane. Putem merge in vagonul restaurant pentru a lua masa, dar avem şi posibilitatea de a fi serviţi în compartiment, pentru că avem bilet de clasa 1.

În Frankfurt putem vedea Catedrala Sf. Bartolomeu, biserica în care împăraţii Sfântului Imperiu Roman au fost aleşi sau încoronaţi începând cu anul 1356. Turnul bisericii are 66 de metri oferă o panoramă deosebită asupra oraşului.

Catedrala Sf. Bartolomeu, Frankfurt sursa: wikipedia.org

 

Din Frankfurt vom pleca spre singurul oraş nemţesc al cărui nume începe cu X: Xanten! Acesta se află în provincia North Rhine-Westphalia, aproape de graniţa cu Olanda şi Belgia. Trebuie să fim foarte atenţi, pentru că ne vom împiedica de istorie la fiecare pas aici: Cadedrala Sf. Victor a cărei contrucţie a început în 982 (terminată în 1263) te va uimi prin arhitectura ei. În faţa Catedralei se află un obelisc din timpul lui Napoleon, dedicat unui egiptolog francez, inscripţionat în franceză. În centrul acestui mic şi liniştit oraş vei putea vizita şi Muzeul lui Siegfried, iar in apropiere se află un parc arheologic,  Colonia Ulpia Traiana. În Amfiteatrul de aici poţi urmări lupte între gladiatori iar în muzeul din interior vei afla mai multe despre viaţa de zi cu zi a coloniştilor romani pe Valea Rinului.

Gargui in fata Catedralei din Xanten

Gargui in fata Catedralei din Xanten

Amfiteatrul reconstruit din Xanten

Amfiteatrul reconstruit din Xanten

Harbour Temple din Colonia Ulpia Traiana

Harbour Temple din Colonia Ulpia Traiana

Dacă mai vrei să rămânem prin Germania, uită-te pe harta căilor ferate de mai jos şi spune-mi ce idei mai ai!

Harta feroviara Germania (ICE) sursa: wikipedia.org

 

Brussels. Doar nu puteam ocoli capitala Europei în această călătorie, nu-i aşa? Mai ales că în acest oraş am câţiva prieteni buni şi sunt sigur că şi tu ai cunoscuţi aici. Prietenii noştri ar face bine dacă ne-ar însoţi într-un tur al oraşului, pentru că aici n-am fost niciodată şi tare bine ne-ar prinde un ghid.

Cladirea Primariei din Brussels. Credit foto: T. Le Thang

La o aruncătură de băţ de Primărie vom găsi Muzeul Ciocolatei. Nu putem pleca din Brussels fără a trece pe la Manneken-Pis, cunoscut şi sub numele de Micul Julian 😀

Manneken-Pis sursa: visitbrussels.be

Bineînţeles, Brussels are multe de oferit şi ca să-ţi faci un itinerariu pe placul tău îţi recomand să foloseşti situl visitbrussels.be.

Din Brussels vom pleca direct spre Londra, cu Eurostar! Cel mai faimos tren european, ce leagă Marea Britanie de continent, ne va taxa din pacăte pentru aceasta călătorie, căci InterRail Pass-ul nu acoperă această rută. Vom avea parte într-adevăr de o reducere, dar dacă ştii când vei călători, e mai bine să-ţi cumperi un bilet de tren pentru Eurostar cu 2 luni înainte pentru a beneficia de un preţ cât mai bun. Am făcut o simulare acum şi văd că preţurile pornesc de la 42,5 euro/persoană/clasa a 2a (standard).

Eurostar în Gara Brussels Midi Zuid sursa: wikipedia.org

Poţi crede că vom face doar 1h59′ între cele două oraşe? Va trebui însă să ne prezentăm cu cel puţin 30 ‘ înainte de plecarea trenului, pentru check-in.

St. Pancras International este gara ce deserveşte exclusiv trenurile Eurostar. Aceasta gară din 1868 este un adevărat monument de arhitectură victoriană. În cazul în care te întrebai care este cea mai frumoasă gară din lume, ţin să te anunţ că tocmai ai pus piciorul în ea! Simon Calder, travel writer, scria în The Independent că această gară este the greatest cathedral of the railway era. 

St. Pancras International sursa

Spre deosebire de alte gări, în St. Pancras vei găsi restaurante de primă mână, cu meniuri a la carte. Uitându-mă pe situl lor, am găsit un restaurant ce m-a cucerit printr-o idee simplă: Le Pain Quotidien are o singură masă lungă, unde vei sta deopotrivă alături de cunoscuţi şi de necunoscuţi! Pâinea şi celelalte produse organice servite aici sunt renumite în toată lumea.

Masa comună Le Pain Quotidien, St. Pancras sursa: stpancras.com

 Pentru seară am rezervat un separeu în cel mai lung bar de şampanie din Europa!

St Pancras Champagne Bar

St Pancras Champagne Bar sursa foto

Nici nu cred că va fi nevoie să ieşim din gară, dar dacă ţii neapărat, mâine de dimineaţă putem urma itinerariul de mai jos.

London Pool Walk sursa: londontoolkit.com

Adu-mi aminte să cumpăram un Travelcard sau un Oyster Card dacă vom rămâne mai multe zile în Londra, pentru că altfel vom cheltui o avere pe transportul în comun.

Palatul Buckingham este deschis publicului anul acesta până pe 7 octombrie, aşa că dacă vom fi în Londra până atunci, vizitarea palatului ne va ocupa cel puţin o zi din program!

Palatul Buckingham

Palatul Buckingham sursa: mymzone.com

E timpul să vizităm şi Oraşul Luminilor, Parisul. Cel mai rapid Eurostar între cele două oraşe face 2h15′. În cazul în care nu-mi va exploda inima de emoţie când voi pune piciorul in Gare du Nord, probabil mă voi plimba timp de câteva ore prin această gară. Voi avea grijă să nu-mi planific nimic altceva de făcut în ziua respectivă. Dacă vei merge cu mine în această călătorie şi vei protesta cumva, îţi voi arăta acest articol! Ai fost averitzat! 

Paris Metro sursa: wikipedia.org

În Paris, noi românii am avut mereu o prezenţă constantă şi numeroasă, aşa că nu-mi fac griji că nu vom găsi un ghid pentru cele câteva zile petrecute aici. Deşi mulţi spun că mersul cu metroul parizian poate fi o experienţă neplăcută, eu vreau să mă conving de acest lucru şi mai mult ca sigur îl voi folosi în fiecare zi.

În altă ordine de idei, nu ştiu ce o să fac în Paris! Îţi spun sincer că oraşul acesta mă inhibă! Probabil voi încerca să fac totul şi îmi voi pierde raţiunea şi suflul pe străzile lui! Sau nu voi face nimic, pentru a fi sigur că voi reveni aici!  Şi nici nu ştiu ce fotografii să-ţi arăt, pentru a te inspira. N-o să te las însă cu ochii în soare, am descoperit un site unde poţi vedea tot Parisul într-o fotografie de 26 de gigapixeli! Aici îl poţi accesa, dar nu uita să te reîntorci la articol, pentru a termina călătoria aceasta!

Turnul Eiffel si Campul lui Marte sursa: wikipedia.org

Din Paris vom călători direct spre Milano. Asta dacă vom mai fi în stare!

Milano Centrale este gara pe care n-am mai vazut-o din 2009 şi care mi-a lipsit cel mai mult! Când mă gândesc la Italia, am în minte câteva lucruri foarte clar conturate: frizzante (apă minerală), espresso streto, pizza napoletană şi trenurile anunţate în difuzoarele gărilor! Limba italiană e parcă şi mai frumoasă într-o clădire ca Milano Centrale!

Milano Centrale

Milano Centrale sursa: grandistazioni.it

 

Domul din Milano

Domul din Milano sursa: wikipedia.org

Scala din Milano ne aşteaptă cu spectacole de operă şi reprezentaţii pe măsura renumelui său. Îmi doresc foarte mult să văd Siegfried (Der Ring des Nibelungen) pentru că astfel am avea ocazia să completăm vizita la Muzeul Siegfried din Xanten, Germania.

Aş lua apoi un tren regional spre Aosta, să refac o parte din drumul din 2009 spre Chamonix, numai pentru a face câteva fotografii ca aceasta:

În goana trenului

Veneţia. Primul oraş italian în care am pus piciorul, în 2007. Din păcate, atunci eram grăbit şi n-am apucat sa merg în Piazza San Marco. De data aceasta vom lua primul vaporetto spre San Marco, imediat ce vom coborî din tren.

Piazza San Marco, Venetia

Piazza San Marco sursa: wikipedia.org

Gondola

Din Veneţia vom pleca cu feribotul, pe Gran Canale, spre Marea Adriatică şi apoi spre Patras, Grecia. Cum spuneam şi în articolul precedent, InterRail Pass-ul ne permite să luăm şi feribotul între aceste două ţări, la un preţ redus.

Minoan Lines in Venetia

Minoan Lines in Venetia

Patras. Din acest port grecesc vom merge spre sud, spre Kalamata. Din pacate, aici se termină calea ferată din Grecia, aşa că vom continua călătoria cu autobuzul până în Sparta, oraşul rival al Atenei în antichitate şi despre care ştim foarte multe, însă puţini dintre noi l-am vizitat. Aici putem vedea ruinele Spartei antice, Statuia lui Leonidas, Mormântul lui Leonidas, Muzeul de Arheologie (în acest muzeu sunt mozaicuri unice în lume şi fotografierea lor este interzisă, deci trebuie neapărat să-l vizităm). În apropiere de Sparta se află Mystras, ultima capitală a Imperiului Bizantin după căderea Constantinopolului. Aici se află oraşul vechi, cu mănăstiri (una dintre ele cu măicuţe, singurele locuitoare ale acestui sit UNESCO), biserici, case şi, mai presus de toate, ruinele Castelului (Kastro). Se spune despre acesta că ar fi fost apărat împotriva otomanilor timp de câţiva ani de către femei şi copii!

Bust de spartan, Muzeul de Arheologie Sparta

Bust de spartan, Muzeul de Arheologie Sparta

 

 

O parte din ruinele Spartei antice

 

Statuia Regelui Leonidas

Statuia Regelui Leonidas

 

 

Cetatea Mystras – patrimoniul UNESCO

Maicuta in interiorul manastirii Pandanassa

Maicuta in interiorul manastirii Pandanassa

Sora mea locuieşte intr-un sat în apropiere de Mystras, aşa că nu mă voi mai întoarce în Bucureşti! Ah, am uitat să-ţi spun că Grecia şi-a anulat trenurile internaţionale, aşa că vrând-nevrând e posibil să rămâi şi tu cu mine în Grecia! Sper că n-o să te superi prea tare! 🙂 

Iulian SirbuContinuăm vacanţa, cu trenul spre Franţa!

Comments

  1. Pingback: trans-ferro.com | Trenul spre Europa pleacă de la linia 1! Vă rugăm poftiţi în vagoane! | Page: 1 | trans-ferro.com

  2. Pingback: trans-ferro.com: Continuăm vacanţa, cu trenul spre Franţa! « Blog Perfect Tour

  3. Pingback: trans-ferro.com: Continuăm vacanţa, cu trenul spre Franţa! | Vacante cu Trenul

  4. Pingback: trans-ferro.com | Am câştigat concursul “Vacanţa mea ideală cu trenul în Europa”! | Page: 1 | trans-ferro.com

  5. Bolohan Romeo

    Abia acum ti-am citit mai in detaliu povestile tale. Sunt exceptionale! Ai grija de tine si de valoarea pe care o ai in tine! Mult, mult succes in tot ce iti propui!

Leave a Comment

eighteen − twelve =