O după amiază de duminică la Castelul Cantacuzino

In România by Iulian Sirbu5 Comments

Sunt sigur că aţi văzut Castelul Cantacuzino din Buşteni de multe ori, fie din goana maşinii, fie din trenul care v-a purtat spre Brasov sau Bucuresti. Pana acum sincer sa fiu nu i-am acordat atentia cuvenita si rau am facut, pentru ca acest castel merita vizitat mai demult.

Eu l-am vizitat duminica, 22 mai 2011, impreuna cu un grup de prieteni si ma bucur ca am facut acest lucru exact in anul cand s-au implinit 100 de ani de la construirea lui.

Castelul Cantacuzino Busteni

• Informaţii utile:
      Adresa: Str. Zamora nr. 1, Busteni, jud. Prahova. Tel 02684780770268478177
    • se poate vizita de luni pana duminica intre orele 10 - 16
    • preţuri bilete: 20 lei (preţ întreg); taxa foto 10 lei
    • bisericuţă construită in 1927 pe situl unei biserici de la 1800
    • ghid cunoscator (trebuie totuşi tras de limbă!)
      cazare în Buşteni

Castelul Cantacuzino Busteni

Castelul a fost construit in anul 1911 de Printul Gheorghe Grigore Cantacuzino, zis Nababul, fost prim-ministru al Romaniei intre 1899-1900 si 1904-1907. Circula cateva povesti in legatura cu averea acestui membru al marii familii Cantacuzino, multi spun ca ar fi putut pava intreaga curte a castelului cu monedele sale de aur. O alta varianta, auzita de la ghidul castelului, spune ca Nababul s-ar fi laudat unui bancher ca poate acoperi castelul cu monede de aur in loc de tigle. Bancherul i-ar fi spus atunci sa le puna pe cant :D.

Doamna care ne-a fost ghid ne-a prezentat in mare istoria familiei Cantacuzino, istoria castelului – a punctat de cateva ori faptul ca aici a functionat un sanatoriu al MAI pe vremea comunistilor si dupa revolutie, pana cand a fost retrocedat stranepoatei Nababului. Aceasta l-a vandut apoi unui grup de investitori care are planuri mari cu acest castel si cu terenul aferent (imensul teren aferent, am uitat cate sute de hectare cuprinde!). Ca sa va faceti o idee, puteti urmari aici un clip filmat din avion cu castelul si imprejurimile lui.

Detaliu coloana

Iulian SirbuO după amiază de duminică la Castelul Cantacuzino

Comments

1. Alexandra Roşu

Misto tare! Eu am aflat de el abia acum vreo 2 ani cred, si mi-am pus in cap sa ma duc sa il vizitez, dar cumva nu am ajuns inca, dat fiind ca mereu ajungeam in Busteni ori foarte dimineata si ne pregateam de urcare, ori prea tarziu, dupa o coborare istovitoare 🙂

Fain ca ai fost in mai, cand e verdele ala crud (da bine in poze :P). Poate ajung si eu la anu tot prin aceeasi perioada.

1. Author
      Iulian Sirbu

Nici eu nu cred că aveam cum să aflu de el dacă eram în compania munţomanilor mei 😀 În weekendul respectiv am hotărât să facem ceva lejer, am stat la un hotel de 4* (say whaaat?!?), sâmbăta am făcut o tură de o zi până la Cabana Diham şi pe seară, profitând de conexiunea wi-fi din hotel, ne-am făcut planurile pentru a doua zi: Castelul Cantacuzino!

Duminica respectivă a fost însă o zi ploioasă, vreau să repet experienţa şi într-o zi însorită! Aş vrea să-l prind şi toamna în poze, dar nu ştiu dacă anul acesta mai am timp!

2. Narcisa

îmi place să văd povești cu poze mai multe pe trans-ferro.com 🙂

legat de castel, e important de știut că el este deseori închiriat pentru evenimente/nunți și există posibilitatea să nu poți intra, mai ales în weekend. în curte se poate intra oricând însă.

1. Author
      Iulian Sirbu

Voi mai scotoci atunci prin arhiva foto, dacă genul acesta de articole îți plac 🙂

Tocmai de aceea am lăsat datele de contact ale Castelului în articol, este bine ca înainte de a merge în vizită să le dai un telefon 🙂