Live blogging din trenul spre Cluj Napoca

In Cu trenul by Iulian Sirbu4 Comments

05:40 Am ajuns in Gara de Nord. Oameni amortiti si ceata laptoasa. Ma uit pe panoul de plecari si observ ca trenul meu va pleca de la linia 14. Ce onoare, la peronul 14 a fost tras Orient Express in septembrie.

Ma indrept spre chioscul de la linia 10, pentru a-mi lua o cafea. Daca nasii CFR Calatori beau cafea de aici, stiu ei ceva, asa ca merg pe mana lor. Cafeaua cu lapte e surprinzator de ieftina, numai 2 lei. Vazusem niste preturi mult mai mari in presa de saptamana trecuta! Observ ca Nescafe are si un concurs, concurs ce se numeste „Premii, nu avioane”. Pai daca zice „nu avioane”, trebuie sa particip neaparat! Trimit codul prin sms, dar nu dobor avionul! Mi se spune ca mai am 6 incercari astazi.

Ma duc apoi spre Mc, sa vad daca Catalin este pe tura. Il cheama o colega, apare la ghiseul de afara si se mira ca nu vede Podul Basarab din cauza cetii. Imi spune ca acum doua zile a terminat cursul de ghid la J’info Tours si il felicit. Ii spun ca ma duc la Cluj-Naoca pentru Targul de Turism si ramane sa ne vedem si la cel din Bucuresti, de peste 2 saptamani.

Imi iau de-ale gurii de la Spring Time si ma indrept spre peronul 14. Vagonul nr. 5, vagonul meu, este ultimul. Intreb nasul daca trenul are vagon restaurant, imi raspunde ca da, apoi imi spune ca de fapt este vagon bar.

In compartimentul meu este o tanara 30+, citeste o carte. Ii spun „buna dimineata” si imi raspunde la salut. Nu peste mult timp apare si celalalt ocupant al compartimentului, un domn cam la 70 de ani. A venit insotit de fiul lui, care l-a ajutat sa urce bagajele.

Domnul o intreaba pe domnisoara (?) pana unde merge, aceasta raspunde ca pana la Sighisoara. Intervin in discutie si spun ca acum vremea este chiar potrivita pentru a vizita acest oras, vremea este mohorata, atmosfera umeda si incarcata. Va fi prima ei vizita in Sighisoara, ii spun ca prima data si eu am vizitat Sighisoara tot pe o astfel de vreme.

Este foarte cald in compartiment. Trenul se pune in miscare fix la 06:15 si eu ma indrept spre toaleta. Toaleta este curata, dar veche. Observ cu incantare marca de sapun folosita de CFR Calatori: ROCKY. Chiar ma intrebam duminica trecuta in trenul de la Pitesti spre Bucuresti ce sapun cumpara CFR. Este genul acela de sapun alb-galbui, care face multa spuma. Miroase a sapun comunist.

Pana la Ploiesti discutam fara intrerupere. Melania a terminat psihologia, dar este agent imobiliar. Discutam despre starea educatiei in Romania, preturile apartamentelor – domnul este din Baia Mare, dar locuieste in Bucuresti. Copiii lui stau aici, castiga bine, locuiesc in cartierul Baneasa. Ii spun Melaniei ca am lucrat si eu ca agent imobiliar, m-am angajat chiar pe 11.09.2001! Eram la o vizionare de apartament si cand am vazut cum intra primul avion in World Trade Center am crezut ca ruleaza vreun film de actiune.

Si Melania vrea sa scape de Bucuresti, desi recunoaste ca este oarecum dependenta de agitatia din capitala.

07:35 Am trecut de Campina. Cei doi discuta despre tigani, controlori si starea cailor ferate. Melania spune ca a auzit de un cersetor care avea un apartament de 4 camere la Unirii. Mai devreme, venise un tip la costum care a cerut bani „pentru copilasi”. Avea niste hartii in mana, bagate intr-o folie de plastic, destul de mototolite. Melania i-a dat in jur de 3-4 lei, printr-un gest reflex, ca si cum s-ar fi asteptat sa vina cineva si sa ceara bani pentru vreo cauza presupus umanitara. Ii sugerez sa doneze si pentru Crucea Rosie.

Cica exista o cersetoare la Romana care a platit 15.000 de euro pentru locul de cersit. Ea statea zilnic intr-o pozitie incomoda, asa ca se ducea la aerobic si fitness pentru a face fata serviciului solicitant. Ah, vacantele si le facea in Malibu!

Se discuta despre moaste acum. Prefer sa nu intervin in discutie.

-Va continua- (asta daca gasesc si o priza in trenul asta)

Şi am găsit priză! Este ora 11:42 şi sunt în vagonul bar. De când am plecat din Braşov, am tras un pui de somn şi acum m-am trezit. În Braşov s-a urcat un cuplu cam la 40+, tot până la Cluj Napoca merg şi ei.

Ah, la un moment dat, domnul – care e din Baia Mare, cum vă spuneam – vorbea la telefon şi îi spune interlocutorului că e în compartiment cu o domnişoară care merge la Sighişoara şi cu un băiat a cărui destinaţie n-o cunoaşte. Atunci îi spun că merg la Cluuj (cred că am înmuiat puţin vocala u) şi el îi spune celui cu care vorbea la telefon că sunt clujean. Şi-ar fi dat seama mai devreme sau mai târziu, aşa că l-am corectat şi i-am spus că sunt bucureştean, dar că-i mulţumesc pentru compliment! 🙂

Când am plecat din Braşov s-a discutat la început despre parfumul fructelor de altă dată, în special parfumul bananelor şi al merelor. Apoi discuţia s-a mutat încet-încet spre politică, nu mai înainte de a aduce vorba despre timpii de călătorie ai CFR Călători. Toţi s-au plâns de durata tot mai mare a călătoriei cu trenul faţă de anii trecuţi. Domnul în vârstă a spus că acum 40-50 de ani făcea cu pufăitoarea 10 ore de la Bucureşti la Baia Mare, iar acum face 13!

Un alt cuvânt nou pentru mine, auzit acum, este pomărie.

Iulian SirbuLive blogging din trenul spre Cluj Napoca

Comments

1. iordachec

eu am fost mai practic,zic eu, am plecat sa vizitez Clujul cu un tren de noapte, la vagon de dormit. dimineata pe la 5-6 eram in Cluj. deci am prins zi plina si eram si odihnit ca am dormit.

1. Author
      Iulian Sirbu

Mă bucur că destinaţia de weekend a cititorilor mei este Cluj-Napoca si ca ai ales trenul sa ajungi acolo! 🙂 Cum e vremea la poalele Feleacului?

2. Pingback: trans-ferro.com | Paralele şi tangenţe între Cluj-Napoca şi Buenos Aires

3. Pingback: e-Turism Bref (22) – 29 octombrie – 04 noiembrie 2012 | Ghid Turistic Digital 2.0