Urmatoarea statie: Venezia – Santa Lucia

In Trans-Foto, Uncategorized by Ana Maria4 Comments

 

Gara Santa Lucia, Venetia

Gara Santa Lucia, Venetia

Dupa 1100 de ani de guvernare proprie, Republica Serenissima (actuala Venetie) cade in 1797 in mainile lui Napoleon, caruia i se atribuie cea mai mare vina in distrugerea a numeroase palate si biserici venetiene.  Apoi in secolul al XVIII-lea, este cucerita de Imperiului Austro-Ungar.  Dominatia acestora dureaza pana in 1866, cand Venetia intra in Regatul Italiei.  Napoleon distruge in doua randuri diverse monumente: in 1806 a distrus 34 de manastiri si 9 biserici, ca mai apoi in 1810 sa completeze lista cu inca 16 de manastiri si 15 biserici. O alta idee a fost aceea de a cimentui diverse canale pentru a crea bulevarde ca in marile orase europene, stricand astfel structura morfologica a orasului care s-a modificat enorm in ultimii 200 de ani.

Apoi austriecii au venit cu ideea construirii unei cai ferate ducand mai departe opera de distrugere a monumentelor  inceputa de Napoleon. Portiunea de la Ponte della Libertà pana la Biserica degli Scalzi arata cu totul altfel. Astazi gasiti gara si birourile departamentului feroviar. Altadata la canal se aratau Biserica si Manastirea Corpus Domini, Scoala nobililor, Palatul Ca’ Lion Cavazza, Biserica si Manastirea Santa Lucia, Palatul Ca’ Barzizza Calbo Crota si Palatul Ca’ Bragadin Vescovi si cateva alte edificii minore.

Din toate acestea astazi nu mai exista nici macar o urma, decat in vechi documente din arhive. Cand gara a fost construita au fost toate distruse. Tot austriecii au construit si podul pe care trece linia ferata deasupra lagunei.

Gara a luat numele Santa Lucia de la Biserica ce se ridica exact in acel loc. Urna cu moastele acesteia a fost dusa intr-o alta biserica din Venezia.

Cu toate ca gara este tranzitata de milioane de turisti in fiecare an, putini sunt cei care poate stiu despre sacrificiul cultural facut pentru ridicarea acesteia.

Ana MariaUrmatoarea statie: Venezia – Santa Lucia

Comments

    1. Author
      Ana Maria Chitoiu

      Da…este acel pod care trece peste laguna, am vazut ca la intoarcere voi ati mers paralel cu el in autocar. Si ca sa iti mai spun un ”gossip”, pentru ca am vazut ca va interesa si numarul de binare, o alta curiozitate la Venezia Santa Lucia este aceea ca gara are oficial 21. Doar ca 20 practic nu exista, se trece de la 19 direct la 21 :). Despre alte gari mari pot sa iti spun ca Milano are 24, iar Roma Termini 29, aceasta din urma fiind pe locul 2 in Italia ca flux de calatori dupa Gare du Paris Nord :).

Leave a Comment

two + eleven =