Trenuri low-cost? Bien sûr! Ouigo, de la SNCF

In Cu trenul, Ştiri feroviare externe by Iulian Sirbu3 Comments

 

OIUGO - TGV low-cost SNCF, operatorul feroviar naţional francez, va lansa pe 2 aprilie a.c. un TGV low-cost, OUIGO. Aceste trenuri vor avea o singură clasă, vor efectua patru curse dus-întors în timpul săptămânii şi cinci în week-end, pe linia de mare viteză ce leagă Parisul de Marsilia, via Lyon, una dintre cele mai solicitate rute din Franţa. Biletele vor avea preţuri începând cu 10 euro.

Pentru a nu aglomera şi mai mult gările principale ale Parisului, trenurile OUIGO vor pleca din gara Marne-la-Vallée Chessy TGV spre Lyon Saint Exupéry TGV, Lyon Perrache, Lyon Part-Dieu, Montpellier Saint Roch, Nîmes, Valence TGV Rhône Alpes Sud, Aix en Provence TGV, Avignon TGV, Marseille Saint Charles.

harta TGV OUIGO

Trenurile vor fi compuse din rame etajate, cu o singură clasă şi fără vagon bistro-bar.

Pentru a vă face o idee despre preţurile pentru o călătorie cu TGV-ul, eu am plătit în ianuarie 18 euro numai pentru supliment rezervare loc pentru ruta Le Mans – Marseille Saint Charles, via Paris, în condiţiile în care aveam permis InterRail Global pentru clasa 1. În acest moment, dacă veţi călători pe această rută cu un TGV, conform tarifelor afişate pe situl SNCF, veţi plăti pentru un bilet întreg, clasa a 2a,  între 22 şi 99 euro (nu am putut face o simulare din cauza unei erori a sitului SNCF). Timpul în care este parcursă acum distanţa dintre Paris şi Marsilia este de 3:05 – 3:15, timp ce presupun că va rămâne aproximativ acelaşi. Preţul pentru un bilet OUIGO va fi cuprins între 10 şi 85 euro. Copiii sub 12 ani vor plăti doar 5 euro/bilet, indiferent de distanţă.

Modelul low-cost se va vedea cel mai bine în politica privitoare la bagaje, pasagerii având dreptul la un singur bagaj de mână! Fiecare bagaj suplimentar va fi taxat cu 5 euro. Încă o taxă surpriză (pentru mine cel puţin) este cea pentru folosirea prizelor: 2 euro! Ar fi bine ca aceste prize să şi funcţioneze, nu ca cele din TGV la care n-am putut încărca niciun dispozitiv, iar când i-am spus conductorului de acest lucru, a ridicat din umeri (a se nota că eram la clasa 1)!

Dacă locuiţi în Franţa sau călătoriţi des acolo, veţi merge cu OUIGO? Ce părere aveţi de toate aceste taxe şi de conceptul low-cost aplicat trenurilor, are viitor un astfel de model?

Ştirea orginală (în franceză) poate fi citită pe situl Routard.

 

Iulian SirbuTrenuri low-cost? Bien sûr! Ouigo, de la SNCF

Comments

  1. Kadia

    Eu merg destul de des pe ruta Geneva-Paris cu TGVul dar intotdeauna cumpar biletele cu 2-3 luni inainte de data plecarii, adica acele bilete numite prems sau piccolino, dus-intors pentru doua persoane ma costa 140 euro. Biletele obisnuite sunt mult mai scumpe.

    1. Author
      Iulian Sirbu

      Da, 70 euro dus-intors este un preţ bun pentru Geneva – Paris. Câte ore faci pe drum? Trenurile acestea OUIGO îţi vor fi de folos (să presupunem că vei avea legături bune din Lyon)?

      1. Kadia

        Depinde de tren, intre 3 ore si 3 ore si jumatate, tocmai au imbunatatit trenurile si au castigat vreo 20 de minute intre Geneva si Paris. Din cate am putut sa-mi dau seama Quigo au o alta ruta, dar m-ar tenta un drum, asa de test, mai ales ca imi doresc sa ajung la Avignon anul asta.

Leave a Comment

5 + 8 =