Un călător informat călătoreşte mai ieftin cu trenul

In Cum sa, Planificarea calatoriei, Transport feroviar by Iulian Sirbu8 Comments

Serviciul de vânzare bilete online oferit de CFR Călători este rareori adus în discuţie de presă şi de bloguri. Folosesc acest serviciu din 2010, dar recunosc că mi-am cumpărat bilet doar de 3-4 ori până acum, pentru că atunci când mă aflu în România călătoresc mai mult cu trenuri Regio (se pot cumpăra bilete online doar pentru trenurile cu regim obligatoriu de rezervare a locurilor) sau aflu că trebuie să plec de acasă cu mai puţin de 24 de ore (biletele online pot fi cumpărate cu minim 24 de ore înainte). Un alt motiv era că unul din cardurile mele, Visa Electron, nu era înregistrat în 3D by Visa. După trei telefoane la bancă şi la Romcard, am reuşit să-l înrolez în sistem.

Miercuri, 20 februarie, am primit un mail prin care CFR Călători anunţa că acum se pot face modificări în  datele călătoriei pentru biletul achiziţionat online. Se pot modifica următoarele:

  • data şi ora călătoriei
  • categoria trenului
  • clasa de rezervare
  • ruta (cu păstrarea staţiei de plecare şi de destinaţie)

Nu se pot schimba însă următoarele date: numărul, numele şi categoria călătorilor. Găsiţi aici toate condiţiile modificării unui bilet achiziţionat tot online.

Pentru că săptămâna viitoare voi pleca spre Roşiorii de Vede, mi-am luat un bilet pe ruta Timişoara Nord – Roşiori Nord, clasa a 2a, cu 61,84 lei. În mod normal, un bilet întreg pe această distanţă costă 85,7 lei, dar am beneficiat de două reduceri:

  • 25% pentru că am cardul TrenPlus (adică 20,6 lei) 
  • 5% pentru că am achiziţionat biletul online (adică 3,26 lei)

bilet de tren online

Dacă nu putem – cel puţin pentru moment – influenţa alte aspecte ale călătoriei cu trenul (deşi eu recomand mereu scrierea de sugestii şi reclamaţii la adresa CFR Călători), cel puţin să călătorim mai ieftin, nu?

Iulian SirbuUn călător informat călătoreşte mai ieftin cu trenul

Comments

  1. Ana Maria

    Eu cred cu tarie in orice serviciu imi face reducere. Mi se pare o idee foarte buna cea a celor de la CFR si pana la urma chiar daca poate se mai pot face multe in aceasta directie, intotdeauna trebuie sa ne gandim, ca si putin e mai bun decat nimic :).

  2. ViespeaCalatoare

    Pana in 2009 nu concepeam o calatorie altfel decat cu trenul, dar numeroasele intarzieri si faptul ca orice tren merge mai incet acum decat in 1989 (aici chiar as vrea sa ma contrazici, daca stii vreunul), m-au facut sa renunt la CFR. Distantele mici, gen Bucuresti – Craiova, sau Bucuresti – Brasov sunt ok, dar sa mergi pana la Cluj, iti iese os prin os. Si inca nu s-a inventat reducerea care sa ma faca sa rezist 12 ore in tren…

  3. Ionel

    Bine punctat, eu am auzit de aceea reducere de 28% , insa nu am inteles exact despre ce e vorba, sa inteleg ca a fost o farsa sau ce?

    P.s vad ca aveti un bannere undeva in dreapta, apare mesajul “Un an de Reduceri 25 cu cardul Tren Plus”, sa inteleg ca scria un 25%?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

    1. Author
      Iulian Sirbu

      Nu există o oferta cu reducere de 28%, în cazul biletului cumpărat de mine reducerea a fost de 25% prin cardul TrenPlus + 5% pt ca am cumpărat biletul online. Deci 30% în total. Nu înţeleg la ce farsă vă referiţi!

      Da, pe bannerul din dreapta scrie că reducerea acordată prin cardul Tren Plus este de 25%. Sper că sunteţi lămurit acum.

  4. Madalina

    Stim cu totii care este “calitatea” serviciilor oferite de CFR. Poate prin astfel de reduceri isi vor mai spala din pacate si ii vor mai calma putin pe cei nemultumiti!:)

  5. Apollo

    E bine ca se pot cumpara bilete online, am folosit de mai multe ori in ultima vreme. E mai comod si nu mai stai la coada la casa de bilete.

  6. Viespeacalatoare

    Ei bine m-ai inspirat sa plec la drum cu Cfr tocmai la Oradea.
    Pana acum: cardul de firma nu a functionat si nici cel de credit ca nu sunt inrolat in 3d secure.
    Poate ca e Mercur retrograd 🙂

Leave a Comment

13 − 6 =