Trenul Regal în Gara de Nord – primele impresii

In TF Cultural, Trans-Foto by Iulian Sirbu11 Comments

Sunt supărat. Sunt furios chiar că am ţinut ascuns un tren. Nu eu, ei! Acum trei ani le trimiteam un mail celor de la Societatea de Turism Feroviar şi îi întrebam cât costă închirierea Trenului Regal. Am rămas şocat: 18.000 de euro costa un drum Bucureşti – Sinaia – Bucureşti (TVA inclus, dus-intors in aceeasi zi).

Trenul Regal. Foto de Ionut Petianu

Trenul Regal. Foto de Ionut Petianu

Acum însă, sunt şi bucuros. Fie marketingul Societăţii de Turism Feroviar SFT CFR S.A. şi-a dat seama de potenţialul Trenului Regal, fie au venit oameni din afară şi au reuşit să scoată trenul din Depoul Mogoşoaia şi să-l aducă în Gara de Nord.  Vă spun eu, a două variantă e cea corectă.

Ieri am ajuns în ultimul ceas pe peronul 14 pentru a admira trenul şi m-am bucurat că nu erau foarte mulţi vizitatori (ştiu, sunt egoist, dar nu-mi place aglomeraţia când trebuie să fotografiez ceva important), însă presupun că în timpul săptămânii trecute a fost vizitat de foarte mulţi oameni. Oameni care au venit special în Gara de Nord pentru acest tren şi mai ales copii care poate nu s-au urcat până acum într-un alt tren!

Trenul regal - Vagonul restaurant

Trenul regal – Vagonul restaurant. Foto de Ionut Petianu

Mi-ar plăcea ca acest tren să poată fi vizitat de mai multe ori pe an. Aşa cum mi-ar plăcea să ne putem urca mai des în Arcul de Triumf. Sau pe acoperişul clădirilor înalte din Bucureşti şi din ţară. Nu m-ar deranja să plătesc pentru aceste lucruri, mi s-ar părea foarte normal. Tot mai mulţi oameni caută să acumuleze experienţe, nu lucruri materiale. Ne aude cineva?

Per total, am fost foarte onorat şi fericit că am putut urca în acest tren! Visam de câţiva ani să pot urca în vagoanele lui, acum visez la o călătorie cu el! Viaţa mi-a arătat până acum că ceea ce-mi propun se îndeplineşte! 🙂

P.S. Mi-am adus aminte de fluturaşii de la McDonald’s din tren. Chiar era nevoie de un sponsor care n-are nicio treabă cu Trenul Regal?

Lampi din sticla de Murano

Lampi din sticla de Murano

Trenul regal - Culoar

Trenul regal – Culoar

Dormitorul Regelui

Dormitorul Regelui

Ghidul ne prezintă baia folosită de Rege

Ghidul ne prezintă baia folosită de Rege

Nu ştiu cât de regal este acest radio, dar se încadrează bine în peisaj

Nu ştiu cât de regal este acest radio, dar se încadrează bine în peisaj

Cabină single, clasa 1

Cabină single, clasa 1

 

 

 

 

 

 

Iulian SirbuTrenul Regal în Gara de Nord – primele impresii

Comments

  1. mishu88

    Frumos! Mă bucur pentru tine că ai avut ocazia să-l vizitezi la interior. L-am văzut doar din exterior pe 11 mai 2008 când a venit cu ”Scriitorii pe calea regală” în Suceava Burdujeni.

  2. Ana Maria

    Foarte fain…dar sincer ma asteptam la mai mult lux :). Pana la urma ce mai conteaza cine face de sponsor, atata timp cat evenimentul este fain ;). Si la Venezia Louis Vuitton restructureaza anumite cladiri, Prada sponsorizeaza anumite concursuri…Macar de s-ar gasi astfel de sponsori mai des pentru a se putea organiza tot felul de evenimente interesante :).

  3. hoinariromani

    Şi noi l-am vizitat vineri, ai dreptate, în timpul săptămânii au fost mai mulţi vizitatori.

    Sper că te aude cineva şi poate o fi posibil să vizităm Arcul de Triumf -interior-mai des, sau Foişorul de Foc…şi multe altele.

  4. Bogdan

    Am fost si noi sambata dimineata. Cand am plecat erau deja mai mult de 100 de persoane la coada. Am intrebat de ce nu se poate vizita mai des… Raspunsul a fost ca stationarea in Gara de Nord costa bani, si nu putini, pe care nu i-ar recupera din biletele vandute.

  5. John

    Am fost si eu, mi-a placut ca era simplu, asa cum e si regele Mihai, nu luxos cum se asteptau multi vizitatori. Apropo, eu cred ca e doar un mic business tinand cont de pretul biletului (16 ron-adulti).

  6. Construim Romania

    @Iulian, ne bucuram ca ti-a placut vizita!

    In privinta calitatii de sponsor al McDonalds: astfel de evenimente au costuri deloc mici. Pe langa faptul ca McDonalds este o companie cat se poate de onorabila, in conditii de capitalism si de criza, fara sponsori, fie el si McDonalds, acest eveniment nu ar fi fost deloc.

    La ora la care puneam la cale evenimentul nu stia nimeni ca va fi un succes de anvergura, asa ca sponsorii nu faceau deloc coada la usa. Partenerii au fost efectiv oameni care din dorinta de a sustine cumva evenimentul si-au convins/implicat companiile unde lucreaza, fiecare cu ce a putut: promovare, tractiunea trenului, mancare pentru oamenii de la tren, paza peste noapte etc.

    Cu totii ne-am fi dorit sa avem la dispozitie 3-400.000 EUR sa putem aduce trenul cu o locomotiva cu abur in presiune si totul sa arate “regal”. Dar realitatea a fost dureros de “alta”.

    Probabil ca la urmatorul eveniment similar, dat fiind impactul primului, situatia va fi alta.

    @John, raportat la costurile directe ale SFT cu acest eveniment, da, incasarile au depasit costurile directe. Insa raportat la costurile de intretinere ale trenurilor istorice, incasarile abia ajung pentru revizia a doua vagoane din Trenul Regal! SFT are un parc de peste 20 de vagoane istorice si multe locomotive cu abur, toate cu mare nevoie de bani foarte multi. Si daca s-ar face cate-un astfel de “mic business” pe luna, ar trece vreo 20 de ani pana cand s-ar strange toti banii necesari azi!

  7. Bradu

    Deci trenul a fost construit in 1928 la Milano, si bineinteles ca pe atunci nu existau inca astfel de radio-uri, dar cu timpul trebuiai sa se adapteze si ei nu? Radio-ul a fost introdus in tren prin anii 50-60. Daca ai fost destul de atent ai fi vazut ca scria pe undeva frecventele din toate tarile: Rusia, Germani, Italia etc.
    Treaba cu McDonalds, gandeste-te ca oamenii din tren care ti-au povestit ce reprezinta fiecare vagon stateau acolo zilnic de la 08:00 pana la 19:30, deci aproape 12 ore, pentru ca nu exista schimb de tura, si pana la urma sunt si ei oameni si trebuie sa manance ceva iar Mc dintre toti s-a oferit la dea mancare pe tot parcursul evenimentului!

  8. Pingback: Prima vizită din seria #VinCuTrenul: Domeniul Coroanei Segarcea | Trans – Ferro

  9. Pingback: Gara de Nord pe Facebook, Webcam Tabela Plecări/Sosiri şi Train Delivery | Trans – Ferro

Leave a Comment

eight − 8 =