În direct de la etravel conference + twitter wall #etravel13

In Blogging, Evenimente, Social Media by Iulian Sirbu4 Comments

Astăzi voi transmite în direct de la etravel conference 2013, un eveniment organizat de Evensys şi dedicat industriei turismului, cu accent pe promovarea şi vânzarea produselor turistice pe internet.

Acest articol va fi editat în cursul zilei, între orele 9 – 20, aşa că folosiţi cu încredere tasta F5! 🙂

Pe lângă rândurile scrise de mine, mai jos aveţi un twitter wall cu hashtag-ul oficial al conferinţei, #etravel13. Îi puteţi urmări pe cei care-l vor folosi şi puteţi da RT sau le puteţi răspunde fără a părăsi această pagină!

 

 

09:10 Cristian Manafu, gazda evenimentului, a deschis conferinţa

09:14 Sesiunea 1, Tendinţe şi oportunităţi, a fost deschisă de Daniel Enescu, DaedalusMillwardBrown, care a prezentat studiul privind obiceiurile de cumpărare ale românilor care au călătorit anul trecut în ţară sau în străinătate.

  • studiul a fost realizat pe 600 de utilizatori de internet, cu vârsta între 18 -55 de ani, mediul urban
  • 68% dintre români au călătorit au avut o excursie anul trecut; 53% din aceştia au călătorit în România, 20 % au călătorit în străinătate.
  • cei care au călătorit în România au cumpărat cel mai mult servicii de masă (83,7%), cazare (77%), bilete la muzee şi evenimente (59%), bilete de tren şi transport local (48%)
  • 7 din 10 nu apelează la agenţii pentru călătoriile în ţară
  • 4 din 10 nu apelează la agenţii pentru călătorii în afară
  • cei care cumpără vacanţe preferă să le cumpere face 2 face (70,5% pt România, 69,8% în afară; prin telefon (33,9% pt România, 13,2 % în afară; online 29,2% pt România, 50% în afară)
  • doar 1 din 7 clienţi au apelat la o promoţie
  • biletele de tren/transport public sunt cumpărate direct de pe situl operatorului feroviar/rutier/local
  • travel goes self made, travel goes social

09:30 Răzvan Pascu a prezentat invitaţii şi moderează discuţiile pe marginea studiului de mai sus

  • Dragoş Anastasiu, Eurolines – in zona de agroturism agenţiile nu pot face business
  • dinamic packages – trebuie să mă interesez în legătură cu ele
  • Daniel Enescu: în străinătate e puţin probabil să revii în aceeşi destinaţie
  • Lucian Boronea, Accent: pe Booking.com poţi rezerva 2000 de hoteluri din România
  • Javier Garcia del Valle, Happy Tour: am ales Accent Travel pentru că sunt buni pe turism intern
  • Philipp Brinkmann, TravelPlanet 24 – în România Tripsta: 34% dintre greci cumpăra bilete prin OTA; cea mai mare piaţă a lor este Rusia
  • Marcin Pilarski, Travelport GDS (concurent Amadeus): digital immigrants; totul se poate rezerva online prin smartphone. Travel goes mobile. 30% din utilizatorii de internet accesează reţeaua printr-un dispozitiv mobil;
  • Razvan Antoni, Amadeus, consideră că discuţia a deraiat şi că cifrele studiului nu pot fi verificate 🙂 IATA poate spune exact numărul de bilete de avion vândute. Dacă întrebăm oamenii, ei pot spune sau nu adevărul. Daniel Enescu spune că vorbeşste despre oameni, nu despre bilete
  • @AlinBurcea, @paralela45> “cei din sală nu sunt de acord cu rezultatele studiului @DaedalusMB Se caută promoţii în disperare”
  • Dragoş Anastasiu: românii şi-au pierdut încrederea în agenţiile de turism
  • din sală, Florin Albu: agenţiile trăiesc bine în ianuarie –  febr – martie, când vând early booking. E un clasic, el merge în agenţie 🙂 “Cum facem să-i aducem pe tinerii de pe reţelele sociale în agenţii?” Whaat? 🙂
  • Alin Burcea: “norul din Islanda ne-a venit ca o manusa!”
  • Dragos Anastasiu> nu trebuie sa ducem o lupta online – offline
  • Philipp Brinkmann, @travelplanet24> “toata lumea face estimari, e greu sa masori exact piata turistica”
  • Alin Burcea catre Razvan Pascu > eu am inceput campanii cu bloggeri cand tu erai in liceu 🙂 sala era gata-gata sa aplaude

11:55 Cum să vinzi eficient pe internet 

Philip Taylor, Head of Digital, VisitBritain – This is Great Britain. Vorbeste despre strategia globala a biroului de turism al Marii Britanii

  • Storytelling is part of the VisitBritain DNA
  • Bond is Great Britain

Philipp Brinkmann, TravelPlanet24, Tripsta> Bid Data, Big Opportunities

  • avantaje – noi perspective, posibilitatea de a livra raspunsuri corecte, imbunatatirea procesului de luare a deciziilor, reducerea costurilor IT 
  • Datele sunt caracterizate de volum, viteză, verietate, grad de adevăr
  • 3 PB = 375 de servere = 375 de masini de spalat.

Marcin Pilarski, Travelport – Inspiring travel through choice

  •  preyentare video foarte interesanta, o mulţime de date care au ţinut sala cu ochii ţintă pe ecran
  • doar 5% din oamenii de pe Pământ au zburat cu avionul până acum
  • in fiecare secundă se fac 12.000 de fotografii

Prezentarea Travelport – link

  • high-speed rail – investii de 1 trilion de euro
  • Germania – majoritatea calatorilor aleg trenul in defavoarea avionului cand calatoresc domestic
  • foarte bine a punctat calatoria cu trenul de mare viteza vs. cea cu avionul pe distante sub 1000 km> cu trenul calatoresti din centrul orasului in centrul orasului, nu treci prin filtre de securitate

Kasper Hove, Momondo A/S

  • probabil cel mai bun motor de cautare meta-search pentru zboruri cu avionul 
  • au cel mai sexy sit de travel
  • sunt o Mecca pentru calatori
  • utilizatorii au încredere în recomandările prietenilor şi în recomandările surselor media cu reputaţie
  • testaţi, testaţi, testaţi! cred că îndemnul e bun pentru oricine are un site/blog
  • daca mama poate folosi situl, e bun!

Călin Fusu, Zumzi

  • fani vs. bani – social media nu are o legatura foarte mare cu banii. Google este in schimb despre bani. Zumzi preia riscul de conversie. 

Seminarii – am ales să particip la seminarul Hotel Distribution

Bogdan Stanciu, Bit Soft

Canale de distribuţie online a hotelurilor

  •  online-ul nu este o altă piaţă, este o altă metodă
  • în ani ’90, dacă vroiai un bilet de avion, te duceai la Nova Turism. În ziua de astăzi, nu ştiu dacă mai merge cineva într-o agenţie de turism pentru un bilet de avion. Clientul de astăzi este acelaşi ca acum 20 de ani, doar unealta s-a schimbat
  • principalele canale de distribuţie online în industria hotelieră: website propriu, GDS (Global Distribution System: Sabre, Amadeus, Wordspan, Galileo. În acest moment, Galileo & Worldspan = Travelport)
  • 670.000 de terminale instalate în agenţiile de turism din întreaga lume
  • ADS – Alternative Distribution System: Expedia, Booking, Priceline, Agoda, Hotels.com, Travelocity, Lastminute.com
  • OTA – Online Travel Agency: WebBooking Expert (făcută de români), Travel Booster, eJuniper, Codegen
  • două companii feroviare europene în top situri servicii turistice 2011: 1. Expedia. 2. Priceline 3. Groupe SNCF 7. Deutsche Bahn
  • foarte puţini hotelieri nu investesc în programe de fidelizare, preferă să plătească comisioane siturilor gen booking.com
  • 68% din turişti şi 77% din oamenii de afaceri caută hoteluri cu programe de fidelizare

Iulian Beiu, Hotelbeds – Strategii de distribuţie B2B

  • parte a grupului TUI
  • peste 55.000 de hoteluri in 147 de ţări
  • peste 8000 de angajaţi
  • 14 milioane de nopţi cazare/an
  • canalele de distribuţie trebuie adaptate fiecărui tip de hotel
  • modelul de business al unui wholesaler: prezenţă globală, tehnologie, distribuţie
  • conceptul “rate mix”
  • modelul de plată la recepţie asigură cash flow
  • în 2004 HotelBeds a deschis un birou în România. În 2005 au reuşit să convingă 5 hoteluri să între pe online
  • au aproape 250 de hoteluri în România

Întrebare din sala: ce se vinde cel mai bine în Bucureşti? Răspunsul lui Iulian Beiu: hoteluri de 4 şi 5 *. Nu vindem de 3* pentru că nu există hoteluri de 3* CU-RA-TE!

Întrebare: cine nu lucrează cu un wholesaler?

  • Hotel Alpin, Poiana Braşov nu lucrează cu wholesaleri, consideră că nu au nevoie.
  • Pensiunea Daiana, Straja – lucrează însă cu booking.com
  • Sanda Morosan, Cabana Edelweiss – am lucra cu wholesalerii în extrasezon, când nu ne caută nimeni. Lucrează însă cu booking.com

Mai toţi cei prezenţi în sală lucrează cu booking.com, în jur de 20% din hotelierii prezenţi lucrează cu Hotels.com

Cum ajunge un hotel în sistemul GDS?

  • TravelClick, Classic International, TravelPort, GrayTown, Lanyon
  • există o taxă de conectare (primul an în general) + fee de “pass through”. Pentru consortia listing se plateste o taxă separată (preţ pe diverse pachete)

Ştefan Balaur, Continental Hotels

  • din experienţa mea, prin GDS se vând hoteluri de 4 si 5*. De 3* se vând dacă sunt singurele opţiuni într-o anumită locaţie

Alex Slav, Hotel Alpin – în ultimele două luni, Booking.com nu mi-a răspuns la mailuri, pentru că era plecat într-o călătorie în jurul lumii. (n.r. ştiu, pentru că am discutat cu el la Târgul de Turism şi i-am dat câteva ponturi 🙂 )

Î: Cum schimbă hotelierii tarifele?

R: Alex Slav, Hotel Alpin – săptămânal

Ramada – la două zile sau ori de câte ori este nevoie

Distribuţie prin website propriu

Bogdan Stanciu e de părere că ar trebui ca hotelierii să aibă controlul asupra clienţilor, printr-o utilizare mai bună a siturilor proprii

Ştefan Balaur: Dacă e un hotel de 2* din România, turistul nu-şi va introduce datele de pe card pentru a rezerva o camera, ci va căuta alt hotel.

  • o rezervare prin booking.com ne costă 18%
  • foarte mulţi clienţi s-au obişnuit să primească ceva de la hotel dacă rezervă situl propriu

Paritatea online trebuie menţinută peste tot (booking.com, expedia.com, site propriu) spune Melania Kantor. Clientul poate fi însă fidelizat prin alte metode (puncte bonus de exemplu)

Diana Popescu, Hotel Epoque – suntem afiliaţi WorldHotels. Celelalte canale ni le administrăm singuri.

Melania Kantor, RadissonBlu – Online reviews are changing travel

  • 93% dintre turişti spun că prezenţă unui review este importantă
  • formularul de satisfacţie al clientului – hotelul întreabă clientul ce vrea să afle
  • review-ul este la liber, clientul poate completa orice, fără a urma un şablon
  • review-urile online sunt publice
  • este de bun simţ să-i răspundem clientului la feedback-ul lăsat prin review
  • pe tripadvisor oricine poate scrie orice (Ramada Braşov)
  • am întrebat dacă hotelurile urmăresc şi review-urile postate pe bloguri. Melania Kantor mi-a răspuns că da, sunt urmărite.
  • tot ce se publică online, rămâne online, chiar dacă noi am intervenit pentru ştergerea informaţiei
  • revinate.com – serviciul folosit de hotelieri pentru monitorizarea review-urilor şi a menţiunilor în social media
  • Facebook nu creşte vânzările, dar nici nu le scade 🙂
  • Radisson Blu foloseşte Facebook pentru a comunica promoţiile şi meniul restaurantelor

Corina Boronea, YieldPlanet Romania – Channel distribution 

  • channel managerul este o platformă, o soluţie.
  • este o soluţie inteligentă pentru managementul distribuţiei online
  • această platformă stă între agenţiile online (expedia, booking, hoteluri.ro), situl propriu şi agenţiile de turism

 

Iulian SirbuÎn direct de la etravel conference + twitter wall #etravel13

Comments

  1. Petruș Lungu

    dinamic packages – pachetele dinamice sunt pachetele de bilet de avion + hotel + transfer de la aeroport sau rent-a-car (sau fără) din același sistem de rezervare. 😉

  2. miky

    mi-a ramas aia cu facebook, asa e, like-uri nu e egal cu bani. nici macar cu oameni care chiar urmaresc promotiile sau postarile. si online-ul va schimba piata si mai si. cam oricine pleaca acum in vacanta cauta pe net – ce-i cu hotelul x, agentia y etc. poate asa or creste si serviciile. hai scrie cu spor 🙂

  3. TIna

    Cine are bani sa vina in Bucuresti si sa stea la hotel de 4*-5*? Oamenii de rand vor ceva mai ieftin si nu sunt toate hotelurile murdare doar pentru ca au mai putine stele, cauti online si gasesti cate pareri vrei

Leave a Comment

nine − two =